https://veszpremimontessori.hu

Legfontosabb alapelvek

„A pedagógus feladata csak a vezetés, az útmutatás:
ő csak segít, szolgál, míg a gyermek személyisége a maga erejénél fogva fejlődik, mert a gyermek maga cselekszik.”

Maria Montessori

A gyermek első hat évére jellemző tudatállapot, az abszorbeáló (mindent elnyelő, magába szívó) lélek, amikor az őt körülvevő világ információit tudattalanul szívják magukba. Erre alapozva, és annak tudatában, -hogy minden életkori szakaszra jellemző egy-egy olyan terület, amely kiemelten intenzív érdeklődést mutat a gyermekek számára, ez az érzékeny periódusok ideje- válunk a segítőjévé, meghagyva számára a választás szabadságát.

  • az előkészített környezet, a rend és a szépség, mint nevelési tényezők
  • a gyermekek szeretete, a nevelhetőség
  • önállóságra, kreativitásra, segítőkészségre, probléma megoldó cselekvésre és gondolkodásra nevelés
  • a gyermek szabadsága (ennek helyes értelmezése)
  • holisztikus nevelés és világnézet, a természet szeretete és védelme
  • az írás és olvasás korai előkészítése
  • érzelmi nevelés: tolerancia, integráció, a népek békés egymás mellett élése, békére nevelés
  • mintaadás (a felnőtt attitűdje)